Identyfikacja wizualna - projektowanie DTP
Identyfikacja wizualna stanowi jeden z najważniejszych elementów tworzenia marki na rynku. To od niej zależy czy wśród potencjalnych klientów narodzi się świadomość istnienia firmy i jest to podstawowe narzędzie służące kreowaniu jej wizerunku . Całość takich działań składa się na utworzenie tzw. Księgi Identyfikacyjnej i to w niej zawarte są wszelkie wytyczne dotyczące identyfikacji wizualnej firmy. Jest ich naprawdę niemało, ponieważ zawiera ona każdy detal związany z tym zagadnieniem. Sama identyfikacja wizualna składa się zazwyczaj z takich elementów jak:
- logo firmowe
- kolorystyka identyfikująca firmę
- krój pisma i czcionka
- wygląd opakowań produktów
- cechy wspólne materiałów promocyjnych
Księga Identyfikacji zawiera natomiast szczegółowe rozwinięcia w/w elementów. Tu jest już mowa o wyszczególnieniu takich cech jak symbole dekoracyjne nawiązujące do profilu firmy, wszelkiego typu druki i koperty firmowe a nawet rachunki czy faktury. Bardzo ważne jest identyfikowanie firmy poprzez stroje firmowe jej pracowników i odpowiednie ujednolicenie floty aut, jeśli firma takową posiada. Dodatkowo sama siedziba firmy powinna być tak architektonicznie uwarunkowana, by każdy odwiedzający ją klient wiedział, że trafił właściwie.
Visual Image wie, że tego typu działania są kluczowe zarówno dla nowych firm, jak również dla „weteranów”, którzy chcieli by odświeżyć własny wizerunek. Jesteśmy w stanie zaprojektować, przetestować i wprowadzić do obrotu każdy z elementów o jakim była tutaj mowa, począwszy od opracowania logo, a na jego trójwymiarowej bryle umieszczonej na fasadzie siedziby firmy skończywszy. Dodatkowe materiały w postaci folderów, teczek firmowych, flag, transparentów, a nawet upominków czy maskotek będą doskonałym źródłem tworzenia cech identyfikacyjnych firmy.