Projektowanie logotypów dla firm
Opracowanie i wymyślenie elementu, jakim jest logo, pomimo pozornej prostoty, jest zadaniem niemalże najważniejszym i sprawiającym chyba najwięcej problemu. To element, który w swej prostocie ma ukazywać całą ideologię i działalność firmy, którą reprezentuje. Kiepskie logo już na samym starcie będzie sprawiać nam masę problemów i niejednokrotnie nawet możemy sobie nie zdawać sprawy z tego, dlaczego ta, czy inna firma jest omijana przez klientów szerokim łukiem.
Każdy z nas zna przykłady, kiedy to logo idealnie identyfikuje się z firmą, i nawet, kiedy nie jest napisane, jaka to firma, my i tak doskonale to wiemy. Kiedy to John Pemberton krojem pisma pod nazwą Spencerian Script napisał dwa słowa: „Coca-Cola” nie wiedział, że staną się one jednymi z najbardziej rozpoznawalnych na świecie. Jako, że John był tylko asystentem, jego logo nie kosztowało koncernu ani dolara. Dla porównania logo BP z roku 2008 to koszt dwustu jedenastu milionów dolarów.
Oczywiste jest, że nie każda firma posiada logo, które jest rozpoznawalne niczym tzw. Złociste Łuki, ale zdecydowanie należy włożyć w ten proces i element wiele wyobraźni, przemyśleń i twórczego "szału", by w jednym małym obrazku zawrzeć coś więcej niż tylko profil i rodzaj firmy.
W Visual Image, przystępując do procesu tworzenia logo, nastawiamy się przede wszystkim na to, co powie nam klient. Jest to klucz do sukcesu, a dla nas to najważniejszy etap pracy. Jeśli klient posiada już jakieś wyobrażenie lub koncept, wtedy jest to jak najbardziej uwzględniane i wprowadzane w czyn. Dodajemy swoje modyfikacje i sugestie, a następnie przedstawiamy klientowi owoc naszych działań. Jeśli pojawiają się nowe wytyczne, proces jest kontynuowany. Visual Image lubi takie wyzwania. Koncepcje i pomysły przelewane na kartkę a potem na ekran komputera sprawiają naszym grafikom sporo frajdy, a dowodem na to niech będzie chociażby nasze logo, które sprawdza się rewelacyjnie i jest coraz bardziej rozpoznawane na rynku usług reklamowych.